viernes, 7 de abril de 2023

Ruta Tossal de l´Alzina. Baix Camp

Ruta de senderismo de 9,25 Km de longitud y un desnivel positivo de 376 metros.

Deixem el cotxe el corral en ruïnes de ca la torre on hi ha una cruïlla de pistes.
Si arriba aquí per una pista que surt de Vandellòs. Al entrar al poble agafem el primer carrer a l’esquerra, és el carrer de l’arrabal, sortim del poble i seguim la pista asfaltada del Camí dels Dedalts que es molt costeruda que després es va suavitzant i es torna de terra, te aprox. 4 km i es apta per tots cotxes, millor alts.

Iniciem l’excursió per pista que haviat la deixem per seguir per un sender que va pujant, després passa per formacions rocoses unes petita tartera, per arribar amb uns uns plans on ja veiem al fons el cim, el camí segueix el GR-192 esta ben fressat el primer tram pero el sender es va desfigurant pel pas dels ramats pero s’intueix bé i les marques del GR es perden.

Al cim hi ha un vèrtex Geodesic i molts bones vistes podem veure el Motllo Puntaira, Serra de Llaberia, el mar … Cim típic de la Serra de Vandellòs, sense dificultat que s’ha d’anar amb precaució perquè el camí es una mica pedregós.
Vam aprofitar per recollir farigola el divendres Sant amb família, i vam anar a dinar a Tivissa el restaurant 2000 i pico, recomanable.