viernes, 7 de abril de 2023

Ruta Tossal de l´Alzina. Baix Camp

Ruta de senderismo de 9,25 Km de longitud y un desnivel positivo de 376 metros.

Deixem el cotxe el corral en ruïnes de ca la torre on hi ha una cruïlla de pistes.
Si arriba aquí per una pista que surt de Vandellòs. Al entrar al poble agafem el primer carrer a l’esquerra, és el carrer de l’arrabal, sortim del poble i seguim la pista asfaltada del Camí dels Dedalts que es molt costeruda que després es va suavitzant i es torna de terra, te aprox. 4 km i es apta per tots cotxes, millor alts.

Iniciem l’excursió per pista que haviat la deixem per seguir per un sender que va pujant, després passa per formacions rocoses unes petita tartera, per arribar amb uns uns plans on ja veiem al fons el cim, el camí segueix el GR-192 esta ben fressat el primer tram pero el sender es va desfigurant pel pas dels ramats pero s’intueix bé i les marques del GR es perden.

Al cim hi ha un vèrtex Geodesic i molts bones vistes podem veure el Motllo Puntaira, Serra de Llaberia, el mar … Cim típic de la Serra de Vandellòs, sense dificultat que s’ha d’anar amb precaució perquè el camí es una mica pedregós.
Vam aprofitar per recollir farigola el divendres Sant amb família, i vam anar a dinar a Tivissa el restaurant 2000 i pico, recomanable.

miércoles, 1 de marzo de 2023

Edificios históricos de Cáceres

Cáceres ha evolucionado a lo largo de los siglos, marcada por su topografía, entre la Sierra de la Mosca y la Sierrilla, Nos alojamos en el hotel Don Manuel, cerca de la plaza Mayor y desde allí paseamos por su casco antiguo, que es patrimonio UNESCO desde 1986. Subimos a la Torre de Bujaco, el Arco de la Estrella, la Concatedral de Santa María, el Palacio de los Golfines de Abajo, el Palacio de Carvajal y en el museo provincial bajamos al aljibe.

sábado, 12 de noviembre de 2022

Del Carrascón de la Isla hasta Chiclana

Esta ruta, de 5,4 Km. discurre por un entorno verdaderamente único de marismas y esteros, lo que se conoce como el ecosistema de caños mareales de la Bahía de Cádiz (la mayor concentración de salinas de Andalucía). Empezamos la ruta en el puente La Vaera, en el parque del Carrascón de La Isla, y llegamos hasta el recinto ferial de la localidad de Chiclana. Pasamos por cuatro puentes que cruzan el río San Pedro, los caños de Sancti Petri y Bartivás y el río Iro.

Este itinerario ofrece espacios patrimoniales como tres baterías de costa, de la guerra de la independencia. Además se ha restaurado una antigua salina y numerosas compuertas.También este nuevo camino se integra en la vía ciclopeatonal, Eurovelo 8, que es una red europea de ciclismo que comunica la costa gaditana con Chipre.

La vuelta a San Fernando la hicimos en el tranvía, con parada en la plaza del Rey.